wydarzenia
XVIII Opolski Festiwal Nauki
W piątek 4 grudnia chętni uczniowie klas 7a, 7b, 7c, wraz z opiekunem – nauczycielem fizyki Heleną Madej, brali udział w Nocy Nauki. To wydarzenie towarzyszące XVIII Opolskiemu Festiwalowi Nauki.
W tym roku Festiwal odbywał się on-line.
Uczniowie uczestniczyli w pokazie` „Czy to meteoryt?” prowadzonym przez Katarzynę Książek (Instytut Fizyki Uniwersytetu Opolskiego). Wysłuchali niesamowitego i pełnego humoru wykładu Waldemara Ogłozy (Młodzieżowe Obserwatorium Astronomiczne w Niepołomicach) „Człowiek a kosmos czyli jak Wszechświat wpływa na nas?”, mieli zaszczyt wysłuchać wywiadu z pierwszym Polakiem w Kosmosie Mirosławem Hermaszewskim. Na zakończenie uczestniczyli w ciekawym wykładzie „Aktualne nocne niebo nad Niepołomicami” (Grzegorz Sęk, Łukasz Maślaniec i Edward Siwek (Młodzieżowe Obserwatorium Astronomiczne w Niepołomicach).
Uczniowie klas 7 brali już udział w tym roku we wrześniowym Wrocławskim Festiwalu Nauki (Cyrk Fizyczny). A forma spotkań on-line pozwala łączyć się z każdą z uczelni, co niewątpliwie znacznie przybliża do dostępu do fachowej wiedzy i uatrakcyjnia zajęcia.
Wszystkie wykłady i warsztaty prowadzone były w sposób ciekawy i przemyślany. Przekazano nam nie tylko wiele informacji, mogliśmy nacieszyć oczy pięknymi zdjęciami, obrazami ilustrującymi przedstawiane informacje. Wszyscy uczestnicy uznali, że warto było brać udział mimo tego, że odbywał się w późnych godzinach wieczornych.
>>>>
>>>>
Spotkanie z Mirosławem Hermaszewskim - pierwszym polakiem w kosmosie
Fazy księżyca, pochodzenie słowa kalendarz
Aktywność fizyczna dzieci w czasie pandemii
>>>>>>>
>>>>
Wspólnie zastanówmy się jak najlepiej zadbać o zdrowie i kondycję dzieci w czasie pandemii!
Nasza szkoła bierze udział w zbieraniu danych na temat aktywności fizycznej uczniów w trakcie pandemii COVID-19. Zebrane informacje pozwolą na lepsze planowanie działań w tym obszarze, w tym propozycji do nowego dolnośląskiego programu aktywizującego SPORT – LUBIĘ TO. Prosimy o wypełnienie poniższej ankiety. W imieniu dzieci klas I-III ankietę wypełniają rodzice/ opiekunowie prawni. W klasach IV-VIII prosimy, żeby ankietę wypełnili rodzice/opiekunowie prawni i dzieci.
Link:https://www.webankieta.pl/ankieta/575532/badanie-aktywnosci-fizycznej-dzieci-i-ich-rodzicowopiekunow.html
Badania prowadzi Szkolny Związek Sportowy Dolny Śląsk wraz z Fundacją V4SPORT we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego.
Prosimy o możliwie najszybsze wypełnienie ankiet. Ostateczny termin upływa w dn. 12.12.2020 r.
>>>>
Stop hejtowi wśród dzieci i młodzieży
Hejt jest w dzisiejszych czasach zjawiskiem coraz bardziej powszechnym. Stosują go również młodzi ludzie. Dlatego, w ramach szeroko zakrojonych działań prewencyjnych, został nagrany spot profilaktyczny o tematyce związanej z zapobieganiem hejtowi wśród dzieci i młodzieży, skierowany głównie do rodziców.
"Działaj z imPETem!" ogólnopolski program edukacyjny
>>>
Świadomość ekologiczna dzieci i młodzieży jest bardzo ważnym elementem rozwoju społecznego Polaków. Zwracamy coraz większą uwagę na ekologię i zdrowie. Cieszą wszelkie inicjatywy podnoszące wiedzę młodych ludzi na ten temat. Jedną z takich akcji, do której przystąpiła nasza szkoła, jest "Działaj z imPETem!"
"Działaj z imPETem!" to ogólnopolski program edukacyjny, którego celem jest zwiększenie ilości zbieranych i poddawanych recyklingowi butelek PET. Projekt został zainicjowany w 2018 roku przez czterech wiodących producentów branży FCG, wprowadzających na polski rynek napoje w butelkach PET: Coca-Cola HBC, Nestle Polska - Oddział Nestle Waters, Pepsi-Cola General Bottlers Poland, Żywiec Zdrój S.A.
Kampania „Działaj z imPETem!” ma na celu edukację społeczeństwa w zakresie odpowiedniego postępowania z wartościowym tworzywem, jakim są butelki PET. Projekt obejmuje różne przedsięwzięcia edukacyjne, poprzez które zwraca uwagę mieszkańców na problem prawidłowej segregacji odpadów opakowaniowych i ich recyklingu. Od 2018 roku została zwiększona ilość zbieranych i poddawanych recyclingowi butelek PET w systemie Rekopolu o ok. 32%. Między innymi ten projekt przyczynił się także do wzrostu zbiórki tego surowca w Polsce, który wniósł ok. 10% w roku 2019 w stosunku do roku 2018.
Dlaczego warto segregować butelki PET?
Jak wygląda proces ich recyklingu?
Co może powstać w wyniku ich przetworzenia?
To właśnie odpowiedzi na te pytania kryje w sobie Miecia – mobilna strefa edukacyjna zaaranżowana w śmieciarce. Pod tym linkiem można odbyć wirtualny spacer po wnętrzu śmieciarki "MIECI"
https://dzialajzimpetem.pl/poznaj-miecie/
Uczniowie naszej szkoły koordynowani przez nauczycielkę biologii p. Martę Drogoń , realizując założenia tej wartościowej akcji, wykonali piękne plakaty. Są one kolorowe, cieszące oko a jednocześnie pouczające. Dzieci poznały zasady segregowania śmieci i dowiedziały się w jaki sposób można „dać drugie życie” butelkom „PET”.
>>>
>>>
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia (ŚDTM)
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia (ŚDTM) (ang. World Multiplication Table Day) to bezpłatna akcja edukacyjna. Odbywa się każdego roku w pierwszy piątek października. W tym roku odbyła się już dziesiąta edycja tej akcji.
Jaki jest cel akcji?
Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny i nietuzinkowy sposób.
2 października 2020r obchodziliśmy w naszej szkole X Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Głównym koordynatorem akcji była p. Ewa Adamiak. Od poniedziałku 28 września do czwartku 1 października uczniowie przypominali i utrwalali tabliczkę mnożenia w przyjemny i niecodzienny sposób. Akcja stała się okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach.
Przez cały tydzień w holu głównym szkoły na tablicy ściennej można było przeczytać ciekawe informacje dotyczące tabliczki mnożenia oraz osiem sposobów ułatwiających jej naukę. ŚDTM miał na celu uświadomienie wszystkim, iż znajomość tabliczki jest niezbędna w życiu codziennym.
W dniu X ŚDTM uczniowie klas IV-VIII na lekcjach matematyki utrwalali i sprawdzali swoją wiedzę rozwiązując i grając w gry dydaktyczne związane z tabliczką mnożenia:
- ja mam, kto ma
-zamykanie kwadratów
- wojna kostkowa,
- kolorowanki, labirynty.
Uczniowie, którzy bezbłędnie rozwiązali przygotowane zadania otrzymali tytuł „Eksperta Tabliczki Mnożenia” oraz „tabliczkowe medale”.
Obchody X Światowych Dni Tabliczki Mnożenia wzbudziły w uczniach wiele pozytywnych emocji, pobudziły chęć zdrowej rywalizacji. To matematyczne święto, zagościło w naszej szkole już na stałe i zostało wpisane do naszego szkolnego kalendarza.
Edukacja matematyczna stała się efektywniejsza, gdyż jest połączona z zabawą.
W ten sposób chcielibyśmy propagować zasadność uczenia się tabliczki mnożenia, a także poznawania matematyki, musimy bowiem pamiętać, że przedmiot ten towarzyszy nam przez całe życie. Wszędzie otaczają nas liczby i dlatego musimy umieć sobie z nimi radzić - warto znać tabliczkę mnożenia. Jak powiedział I. Kant : Tyle jest w każdym poznaniu nauki , ile jest w nim matematyki.
>>>