wydarzenia
Zajęcia z pierwszej pomocy - klasa 8a
>>>>
14 marca uczniowie klasy 8a brali udział w pokazach, będących jednocześnie szkoleniem z zakresu pierwszej pomocy. Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Środzie Śląskiej odwiedziliśmy w składzie: Zuzia, Magda, Wiktor i Szymon. W pełnym reżimie sanitarnym, ratownicy zademonstrowali nam wiele symulacji akcji ratowniczych, wytłumaczyli jak w różnych sytuacjach wykorzystać podstawowy sprzęt medyczny oraz zapoznali nas z obowiązującymi procedurami i wytycznymi z zakresu udzielenia pierwszej pomocy w różnych sytuacjach. Każdy blok tematyczny poprzedzony był krótkim wykładem, a następnie sami mogliśmy spróbować swych sił. Pokazy składały się przede wszystkim z ćwiczeń praktycznych i pozorowanych akcji ratunkowych. Zostaliśmy zapoznani z następującą tematyką:
1.Wzywanie pomocy
2.Ocena stanu poszkodowanego
3.Postępowanie podczas zasłabnięcia i utraty przytomności
4.Układanie poszkodowanego w pozycji bocznej ustalonej
5.Resuscytacja krążeniowo-oddechowa osoby dorosłej
6.Resuscytacja krążeniowo-oddechowa dziecka
7.Resuscytacja krążeniowo-oddechowa niemowlęcia
8.Resuscytacja z zastosowaniem AED
9.Usuwanie ciała obcego z dróg oddechowych dziecka
10.Usuwanie ciała obcego z dróg oddechowych niemowlęcia
11.Wstęp do pierwszej pomocy w zranieniach, skaleczeniach i ranach
12.Pierwsza pomoc w złamaniach, zwichnięciach, skręceniach (zastosowanie szyn Kramera)
13.Zasady postępowania w sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia.
Takie zajęcia pozwolą nam poszerzyć wiedzę, umiejętności udzielenia wsparcia i pomocy poszkodowanemu, tak aby zminimalizować negatywne następstwa, zanim możliwe będzie udzielnie specjalistycznej pomocy medycznej przez wykwalifikowane służby. Szkolenie było dla nas ciekawe tym bardziej, że część z pozorowanych zdarzeń odnosiło się do sytuacji możliwych i prawdopodobnych w naszym otoczeniu, w tym w szkole i domu. Im więcej praktyki tym lepsze działanie i mniej strachu przed udzielaniem komuś pierwszej pomocy. Tematy poruszane na szkoleniu były dla nas ciekawe, gdyż pomogły nam utrwalić wiadomości zdobyte na lekcjach EDB i będziemy mogli prawidłowo udzielić pomocy innym osobom.
Zajęcia były prowadzone ciekawie, z dużym zaangażowaniem, świetnym kontakcie ze szkolącymi. Po ich zakończeniu otrzymaliśmy zaświadczenia w formie imiennego certyfikatu, potwierdzającego udział w pokazach-szkoleniu.
Więcej zdjęć w zakładce: Galeria
Dzień Wiosny klasy 4-8
„Młode jeszcze gałęzie tężą się pokrótce
W zielonej, pniom dla znaku przydanej obwódce.
Kwiaty, kształt swój półsennie zgadując zawczasu,
Nikłym pąkiem wkraczają w nieznaną głąb lasu.
W dali — postrach na wróble przesadnie rękaty
Z zeszłorocznym rozpędem chyli się we światy,
Jakby chciał paść w ramiona pobliskiej cierpiałki,
Co naprzeciw cień w skrócie rzuca w piasek miałki”
„Wiosna” B. Leśmian
Długo oczekiwana, wymarzona w końcu nadeszła – wiosna ! Uczniowie przywitali ją z radością. Mimo nauki zdalnej uczczono pierwszy dzień wiosny kreatywnymi zadaniami. Uczniowie klas 4-8 mogli wykazać się pomysłowością, realizując zadania przygotowane przez SU. A było z czego wybierać – oto lista zadań :
1. Kanapki na wesoło- zadanie polegało na wykonaniu pożywnej, smacznej i zdrowej przekąski - kanapki, która wprawi każdego w doskonały nastrój.
2. Recyklingowa marzanna- aby nie zatruwać środowiska i ostateczne pożegnać się z zimą, dzieci mogły wykonać Eko – Marzannę z wszelkich materiałów, przedmiotów, które są już niepotrzebne i stanowią ,,śmieci” (np. gazety, butelki, puszki).
3. Wiosenna ikebana- zadanie polegało na wykonaniu niepowtarzalnego bukietu wiosennych kwiatów z wszelkich materiałów.
4. Wiosenny land-art- land art to sztuka ziemi, której obszarem działania jest otaczająca nas natura. Zadanie polegało na stworzeniu kompozycji wg własnego uznania, używając elementów przyrody - liście, patyczki, kamienie i co tylko znajdziesz na podwórku lub podczas spaceru np. po lesie.
5. Wiosenne puzzle- Budząca się do życia wiosna jest piękna! Zadanie polegało na wykonaniu pracy plastycznej właśnie na taki temat. Dodatkowo praca miała być podzielona na 20 elementów kształtem przypominającym puzzle.
6. Zwiastuny wiosny-. zadanie polegało na wykonaniu krzyżówki z hasłem Witamy wiosnę!
7. Wiosenna twórczość- zadanie polegało na napisaniu wiersza związanego z wiosną. Dodatkowo piękną recytację należało uwiecznić na filmiku. Inna opcja- recytacja dowolnego tekstu literackiego o wiośnie.
8. Wiosenny słowniczek- zadanie polegało na wykonaniu ilustrowanego słowniczka, złożonego z 15 wyrazów kojarzących się z wiosną.
9. Sport to zdrowie- zadanie polegało na nagraniu filmiku (do 3 minut) prezentującego ulubioną formę aktywności fizycznej
10. Wiosna, ach to ty!- zadanie polega na napisaniu opowiadania pt. ,,Spotkanie z panią Wiosną”
11. Wiosenne zagadki - zadanie polegało na ułożeniu 5 rymowanych zagadek związanych z tradycją witania wiosny.
Dodatkowo każdy uczeń, który wykonał zadanie otrzymywał punkty z zachowania. Mamy nadzieję, że uczniowie przygotowując wspaniałe prace chociaż na chwilę zapomnieli o niedogodnościach związanych z sytuacją epidemiczną a efekty ich wytężonej pracy w końcu przywołają wiosenną aurę.
Zdjęcia wykonanych zadań zamieszczone są na stronie szkoły w zakładce: Galeria
>>>
Dzień Wiosny klasy 1-3
Uczniowie klas 1-3 uczcili Dzień Wiosny jeszcze w szkole. W dniu 19.03. każda klasa wykonała marzannę jako symbol powitania wiosny, portrety pani Wiosny oraz odbyły się klasowe rozgrywki w formie krzyżówek, rebusów i zagadek. Dzieci ubrały się w tym dniu kolorowo, wykonały ozdoby z bibuły i świętowały ten dzień inaczej niż zawsze, bo tylko w gronie swojej klasy. Miejmy nadzieję, że wiosna wkrótce do nas zawita.
Nie widać mnie, ale wszystko u mnie ok
Czas nauki zdalnej to trudny okres dla wszystkich - dorosłych i dzieci. Jednak to uczniowie mogą odczuwać go dotkliwiej. Odizolowani od rówieśników, zamknięci w domach przed ekranami laptopów/telefonów przeżywają trudne emocje. Podczas zdalnych lekcji większość uczniów nie chce włączyć kamery. Wychowawcom i nauczycielom trudniej jest dotrzeć do dzieci, gdy widzą tylko awatary lub ikonki z inicjałami dzieci. Skutkiem nauki on-line jest wycofywanie się niektórych z aktywności na lekcjach. Uczniów niestety nie widać i nie słychać. Wyłączona kamera powoduje, że nie wiemy czy u ucznia wszystko w porządku, jakie emocje przeżywa, czy ma jakieś problemy.
Uczniowie klasy 7b wzięli udział w akcji NIE WIDAĆ MNIE, ALE WSZYSTKO U MNIE OK. Polega ona na tym, że na godzinie wychowawczej uczniowie rysują na swoich dłoniach emotki lub buźki, które odzwierciedlają ich aktualne samopoczucie. Akcja ma pokazać jak dzieci się czują. W przypadku, gdy u któregoś z uczniów pojawia się smutna/ zła mina, lub wcale nie przyśle swojej pracy, należy indywidualnie popracować z uczniem/ uczennicą, aby pozytywnie wzmocnić dziecko. Rysowanie emotek jest wstępem do rozmowy o uczuciach, obawach towarzyszących tej niecodziennej sytuacji jaka niewątpliwie jest nauka zdalna i odseparowanie od rówieśników.
W tym trudnym czasie dbajmy o siebie i swoich bliskich. Szczególną uwagą otoczmy jednak nasze dzieci, które nie zawsze potrafią powiedzieć o nurtujących je problemach , obserwujmy je - czasami gesty lub/i rysunki powiedzą więcej niż słowa.
>>>>
"Healthy food" konkurs plastyczno-językowy
Zapraszamy wszystkie dzieci klas 1-3 do udziału w konkursie plastyczno –językowym
Healthy food – jemy kolorowo ale zdrowo
Praca może być wykonana:
1. Dowolną techniką plastyczną
2. Format A4
3. Tematyka prac powinna obejmować pomysł na przekazanie wiedzy o zdrowym żywieniu wraz z opisem zdrowych produktów w języku angielskim.
Prace plastyczne należy składać do 19.03.2021 w Sali numer 4 do pani Asi
Organizatorzy : Joanna Łabatczyk, Maciej Jakubów, Natalia Kołodziej
REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO
„Healthy food – jemy kolorowo ale zdrowo”
§ 1 Cele konkursu:
1. Zachęcenie dzieci do czynnego zainteresowania się tematyką zdrowego żywienia oraz do pogłębienie znajomości słów związanych ze zdrowym odżywianiem w języku angielskim.
2. Popularyzowanie wiedzy o żywności oraz o jej wpływie na zdrowie.
3. Rozwijanie samodzielności oraz dziecięcych umiejętności plastycznych.
4. Poszerzanie słownictwa w języku angielskim.
§ 2 Organizator konkursu:
1. Organizatorem jest Szkoła Podstawowa im. Noblistów Polskich w Ciechowie.
2. Osobami upoważnionymi do udzielania informacji na temat konkursu są Maciej Jakubów i Joanna Łabatczyk.
§ 3 Założenia organizacyjne:
1.Konkurs skierowany jest do dzieci z klas I-III uczęszczających do szkoły Podstawowej w Ciechowie.
2.Termin zakończenia konkursu: 19.03.2021 r.
3. Prace plastyczne powinny być wykonane wybraną techniką plastyczną: farby, kredki, flamastry na papierze w formacie A4.
4. Tematyka prac powinna obejmować: - pomysł na przekazanie wiedzy o zdrowym żywieniu wraz z opisem zdrowych produktów w języku angielskim.
5. Autorzy prac konkursowych wyrażają zgodę na przetwarzanie przez Organizatora Konkursu swoich danych osobowych (Ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku, Dz. U. Nr 133, poz. 833, z późn. Zm).
§4 Ocena prac konkursowych
1. Prace należy składać u Pani Joanny Łabatczyk w sali numer 4 z dopiskiem Konkurs „Healthy food”. Praca powinna zawierać informację: imię i nazwisko autora, klasa.
2. O wyłonieniu zwycięzców konkursu decyduje Kapituła Konkursowa w składzie: Joanna Łabatczyk, Maciej Jakubów, Natalia Kołodziej.
3. Kryteria oceny:
1) poprawność merytoryczna i językowa
2) trafność doboru tematu pracy
3) oryginalność
§ 5 Ogłoszenie wyników Konkursu
1.Lista nagrodzonych osób zostanie opublikowana na stronie internetowej szkoły a prace zostaną wywieszone w szkole.
2. W każdej klasie zostanie wyłonionych troje laureatów, którzy zostaną nagrodzeni dyplomem oraz oceną Wspaniale z języka angielskiego, pozostałe osoby biorące udział w konkursie otrzymają dodatkowy plus za aktywność.