wydarzenia

Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji

 

Światowy dzień kreatywności i innowacji”. 

 

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej im. Noblistów Polskich w Ciechowie 21.04.2021r. obchodzili  “Światowy dzień kreatywności i innowacji”. 

Aby umożliwić dzieciom rozwijanie kreatywności Rada Rodziców wraz z Dyrekcją szkoły ogłosiła konkurs. W I etapie uczniowie w ciągu doby musieli odczytać zakodowane hasło za pomocą szyfru Ottendorfa. Do zadania przystąpiło 72 uczniów z całej szkoły.  Hasło brzmiało:

 

„JEŚLI UŻYWASZ WYOBRAŹNI I WYMYŚLASZ NOWE RZECZY, CAŁY CZAS SIĘ ROZWIJASZ”.

 

Druga część konkursu polegała na wykonaniu jednej, wybranej pracy: maska bohatera literackiego, makieta wymarzonej klasy szkolnej, kukiełka albo marionetka ulubionego bohatera z książki. Wielu uczniów wykonało to zadanie. Prace okazały się twórcze, starannie wykonane, wymagające dużego nakładu pracy i zaangażowania.

Jury składające się z przedstawicieli Rady Rodziców, po obejrzeniu prac zdecydowało wyróżnić 20 uczniów. Rada Rodziców przygotowała nagrody dla  wyróżnionych oraz upominki dla pozostałych uczestników konkursu. Nagrody będą wręczone 1 czerwca 2021 r. w Dzień Dziecka. Gratulujemy wszystkim uczestnikom i dziękujemy za udział.  Miło nam, że mamy tylu kreatywnych wychowanków. 

 

                                                             Organizatorzy 













"Działaj z imPETem" - kolejne zadania

Realizując kolejne zadania ogólnopolskiego programu edukacyjnego "Działaj z imPETem" uczniowie naszej szkoły przygotowali  piękne, starannie wykonane LAPBOOKI zachęcające do postępowania zgodnie z założeniami projektu. Prace wykonano różnymi technikami, zawierają ciekawostki i najważniejsze informacje dotyczące segregacji butelek PET.

 


 

KONKURS - Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji

 

 

DYREKCJA SZKOŁY I RADA RODZICÓW

 

OGŁASZA KONKURS SZKOLNY

 

Z OKAZJI ŚWIATOWEGO DNIA KREATYWNOŚCI I INNOWACJI – 21.04.2021 r.

 

Zadanie 1

 

Szyfr Ottendorfa (szyfr książkowy) – to szyfr, w którym każda z liter zastępowana jest liczbami, oznaczającymi jej pozycję w ustalonym tekście, będącym kluczem do szyfru. Sekretne wiadomości zakodowane przy użyciu szyfru Ottendorfa rozwiązywał Sherlock Holmes, bohater utworów Artura Conan Doyle'a, w powieści ,,Dolina Trwogi”.

 

Instrukcja posługiwania się szyfrem:

 

W Internecie wyszukujemy stronę:   wolnelektury.pl. Odszukujemy tytuł książki – włączamy – CZYTAJ ONLINE i następnie szukamy literek, które utworzą wyraz.

 

Każda litera do odkodowania jest ukryta pod  trzema liczbami np. 2-7-3

 

Cyfra 2- oznacza numer rozdziału w książce

 

Cyfra 7- oznacza linijkę tekstu, wers

 

Cyfra 3- oznacza literkę z danej linijki

 

 ZACZYNAMY – UDANEJ ZABAWY!

 

 „Tajemniczy ogród” –  pierwsze słowo

 

2-1-39

 

3-8-3

 

5-7-31

 

8-1-17

 

1-6-4

 

„Przygody Tomka Sawyera” – drugie słowo

 

1-9-3

 

2-9-11

 

4-3-21

 

6-1-1

 

7-3-12

 

10-11-63

 

10-11-64

 

,,W pustyni i w puszczy” – trzecie słowo

 

1-1-1

 

1-15-3

 

2-5-43

 

3-2-23

 

6-10-27

 

8-3-4

 

9-6-6

 

12-24-7

 

16-6-14

 

„Ouo vadis” – czwarte słowo

 

2-1-20

 

„Mały książę” – piąte słowo

 

1-4-20

 

2-3-28

 

3-5-4

 

4-4-5

 

5-15-3

 

6-4-1

 

6-1-1

 

8-14-12

 

13-1-2

 

„Syzyfowe prace” – szóste słowo

 

2-18-17

 

3-2-7

 

6-3-1

 

7-3-13

 

„Latarnik” – siódme słowo

 

2-2-3

 

2-2-4

 

3-5-22

 

3-10-3

 

3-14-20

 

3-16-6

 

„Chłopi” część 1- ósme słowo

 

1-6-17

 

2-2-1

 

3-9-10

 

5-7-7

 

„Lalka” tom pierwszy – dziewiąte słowo

 

1-3-9

 

2-2-6

 

3-3-5

 

4-15-2

 

„Lalka” tom drugi-10 słowo

 

1-4-11

 

2-5-8

 

2-13-5

 

 „Ogniem i mieczem” tom1 – słowo 11.

 

1-1-1

 

1-4-4

 

2-6-3

 

3-1-1

 

3-13-7

 

4-12-7

 

5-2-22

 

7-2-9

 

7-7-5.

 

Hasło prześlij przez wiadomość w dzienniku do wychowawcy do 22.04.2021 do godziny 13.00!

 

CZĘŚĆ 2 ( należy wykonać do 06.05.2021)

 

 

UCZNIOWIE KLAS 1-3 – WYBIERACIE JEDNO Z PODANYCH ZADAŃ:

 

ZADANIE 1 – Wykonujecie makietę swojej wymarzonej klasy w szkole, w której chciałbym/chciałabym się uczyć (wielkość minimum pudełka od butów) . Można do makiety dołączyć legendę – opis poszczególnych urządzeń w klasie i oczywiście kartkę z imieniem i nazwiskiem wykonawcy oraz tytułem pracy.

PRZYKŁAD:

 ZADANIE 2 –Wykonujecie dowolną technikąmaskę ulubionego bohatera z książki (osoba lub zwierzę). Do maski dołączacie kartkę ze swoim imieniem, nazwiskiem i klasą oraz nazwę bohatera, tytuł i autora książki.

PRZYKŁAD:

 Za wykonanie zadania uczniowie otrzymają nagrody.

 

 

UCZNIOWIE KLAS 4-8 – WYBIERACIE JEDNO Z PODANYCH ZADAŃ:

 

ZADANIE 1 – Wykonujecie makietę swojej wymarzonej klasy w szkole, w której chciałbyś/chciałabyś się uczyć (wielkość minimum pudełka od butów) . Można do makiety dołączyć legendę – opis poszczególnych urządzeń w klasie i oczywiście kartkę z imieniem i nazwiskiem wykonawcy oraz tytułem pracy.

PRZYKŁAD:

ZADANIE 2 – Wykonujecie dowolną techniką lalkę teatralną - kukiełkę lub marionetkę ulubionego bohatera z książki Do kukiełki dołączacie kartkę ze swoim imieniem, nazwiskiem i klasą oraz nazwę bohatera, tytuł i autora książki.

Kukiełka - na sznurkach

Marionetka - na kiju

PRZYKŁAD:

Za wykonanie jednego z zadań uczeń otrzyma do +30 punktów z zachowania. Najładniejsze prace będą nagrodzone upominkiem.

List Dolnośląskiego Kuratora Oświaty

Na prośbę Pana Romana Kowalczyka Dolnośląskiego Kuratora Oświaty zamieszczamy list, który otrzymaliśmy z prośbą o jego zamieszczenie na stronie internetowej. Zachęcamy do zapoznania się z jego treścią.


 Wrocław 2021-04-12

Szanowni Państwo Dyrektorzy i Nauczyciele! Koleżanki i Koledzy!

Od ponad roku mierzymy się z bezprecedensowym wyzwaniem, jakim jest pandemia koronawirusa. Codziennością szkół, a w ostatnich tygodniach także przedszkoli stało się nauczanie zdalne. Co najmniej do 18 kwietnia br. przedszkolaki i uczniowie zostaną w domach. Trzecia fala pandemii utrzymuje się na wysokim poziomie, zajętych jest osiemdziesiąt kilka procent łóżek
w szpitalach, podobnie rzecz się ma z respiratorami. W najbliższych dniach będą się ujawniać skutki społecznych zachowań w czasie Świąt Wielkanocnych. Trudno się dziwić, że w tej bardzo poważnej sytuacji podejmowane są decyzje o utrzymaniu obostrzeń w różnych obszarach życia gospodarczego i społecznego, w tym w oświacie. Z drugiej strony przyspiesza akcja szczepień, rząd deklaruje, że do końca czerwca zaszczepieni zostaną wszyscy chętni. Dobroczynnym efektem szczepień milionów Polaków stanie się odporność populacyjna co pozwoli na powrót do normalności.

Dziś nie sposób precyzyjnie określić terminu powrotu do nauki stacjonarnej. Odpowiedzialnie można stwierdzić jedynie, że powrót ów - skorelowany z liczbą zachorowań i sytuacją w służbie zdrowia - powinien być możliwie szybki i rozpocząć się od najmłodszych (przedszkola, klasy 1-3 szkół podstawowych). Jest szansa, że stanie się tak jeszcze w kwietniu.

To wszystko oznacza, że przez najbliższe tygodnie, a może i miesiące do zakończenia roku szkolnego 2020/2021 będziemy kontynuować nauczanie na odległość. Jak nigdy potrzebna jest systematyczność, wytrwałość i konsekwencja.

Gorąco dziękuję Koleżankom i Kolegom za ofiarną pracę i zaangażowanie, za serce wkładane w podejmowane działania. Wiele wskazuje na to, że w walce z pandemią koronawirusa jesteśmy na ostatniej prostej - choć będzie to długa prosta. Na finiszu potrzebny jest największy wysiłek
i mobilizacja, na ostatnich metrach daje się z siebie wszystko. Dziękując raz jeszcze proszę o codzienną, rzetelną, z pasją wykonywaną pracę. Jako że długotrwała izolacja przynosi negatywne skutki psychiczne w szczególności proszę o częste komunikowanie się z uczniami i rodzicami. Proszę
o zwielokrotnioną empatię, serdeczność i życzliwość. W szczególności polecam uwadze Koleżeństwa relacje z uczniami niepełnosprawnymi, mającymi trudności w nauce oraz z rodzin dysfunkcyjnych, a także z uczniami zdającymi w tym roku egzaminy (maturalny, ósmoklasisty, zawodowy).

To my, kadra pedagogiczna, odpowiadamy za wykształcenie i wychowanie młodego pokolenia.

Wyposażamy je w umiejętności i wiedzę, kształtujemy charaktery, formujemy osobowości. Dodajemy odwagi i skrzydeł. Nam nie wolno opuścić rąk i ustać ze znużenia. My musimy być mocni, zdeterminowani i wytrwali. Wtedy wygramy z przeciwnościami losu
i wypełnimy naszą misję.

Upalnym, pamiętnym latem 1980 r. szeroko po Polsce rozlała się fala strajków. Polacy podnieśli się z kolan i zbuntowali przeciw komunistycznej władzy. Rodził się nienależny, samorządny związek zawodowy oraz wielomilionowy ruch społeczny o pięknej i zobowiązującej nazwie „Solidarność”. Na murze okalającym Stocznię Gdańską w sierpniu 1980 r. strajkujący robotnicy umieścili napis: „Tylko solidarność i cierpliwość zapewnią nam zwycięstwo”. To przesłanie jest wyjątkowo aktualne. W chwilach próby weźmy je za własne.

 Z wyrazami szacunku i życzeniami zdrowia

Roman Kowalczyk

Dolnośląski Kurator Oświaty