wydarzenia
Projekt '' ZNAM ZABYTKI SAKRALNE MOJEJ GMINY ''
W dniu 17 X 2017r. uczniowie klas II i III a uczestniczyli w projekcie „ZNAM ZABYTKI SAKRALNE MOJEJ GMINY. To wyjątkowe zadanie publiczne zostało współfinansowane przez Urząd Gminy w Środzie Śl., a jego celem było zainteresowanie uczniów lokalnymi zabytkami sakralnymi, które stanowią ważny elementem dziedzictwa kulturowego każdej lokalnej społeczności. Jak podkreślił prowadzący zajęcie, często potrafimy wymienić zabytki dużych ośrodków kultury w Polsce np. Warszawy czy Krakowa, nie zwracamy natomiast uwagi na te, które znajdują się w pobliżu naszych miejsc zamieszkania.
Podczas warsztatów, uczestnicy projektu przez 90 minut, wykorzystując klocki LEGO, budowali zespołowo model kościoła Św. Trójcy w Bukówku. Dzieci początkowo podawały przykłady zabytkowych budowli znajdujących się w najbliższej okolicy, następnie ich uwaga została skoncentrowana na kościele Św. Trójcy. Na podstawie oglądanych zdjęć, dzieci opisywały wygląd kościoła, następnie zostały podzielone na grupy i każda grupa budowała inne części składowe: podłogi, ściany z oknami i dachy. Z uzyskanych elementów składowych, została złożona jedna budowla - kościół, który kształtem i kolorem przypominał cenny zabytek leżący we wsi Bukówek.
Dla dzieci była to wspaniała nauka poprzez działanie, na uwielbianym przez nie materiale - klockach LEGO. Mali konstruktorzy mogli jednocześnie docenić pracę zespołową - pracując razem można szybko osiągnąć zamierzony cel.
Uczestniczyliśmy w próbie bicia rekordu
Dnia 16 października uczniowie klas I-III Naszej Szkoły przystąpili do próby bicia rekordu Guinnessa w jednoczesnym prowadzeniu resuscytacji krążeniowo – oddechowej przez jak największą liczbę osób.
Wydarzenie w całej Polsce rozpoczęło się o godz.12.00 i trwało pół godziny. W tym czasie uczniowie, zmieniając się przy fantomach, wykonywali podstawowe czynności ratujące życie człowieka, czyli 30 uciśnięć klatki piersiowej i 2 wdechy.
Czy udało się pobić rekord – dowiemy się niebawem.
Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy za udział w akcji.
Opiekun projektu Halina Koman
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia w naszej szkole
W ramach obchodów Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia została przeprowadzona ogólnoszkolna tygodniowa akcja, podczas której na wesoło utrwalaliśmy mnożenie i dzielenie w pamięci. Udział w tej akcji brali uczniowie nie tylko uczniowie Szkoły Podstawowej ale i Gimnazjum. Działania matematyczne, gotowe tabliczki mnożenia widniały w wielu miejscach w naszej szkole. Uczniowie w ramach dni przygotowujących do finału piątkowego w czasie przerw utrwalali poszczególne działania, a wszystkie lekcje matematyki rozpoczynała wspólna zabawa wraz z testem tabliczki mnożenia na czas umieszczonym na stronie www.matzoo.pl. Wszystkie te działania miały na celu przygotowanie uczniów do finału piątkowego. Piątek w naszej szkole rozpoczął komunikat o fianle obchodów VII Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia. Wszyscy uczniowie zostali zaproszeni na napisanie testu z tabliczką mnożenia na czas wraz z gotowym arkuszem ze strony matzoo.pl. Test napisało 179 uczniów naszej szkoły, a nazwiska osób z najlepszymi wynikami zostały wywieszone w honorowej gablotce szkoły – przy gabinecie Pani Dyrektor. Został utworzony na podstawie średnich całych klas ranking klas – najlepsze miejsce osiągnęła klasa VI b – 47,5 prawidłowych odpowiedzi w ciągu 2 minut, II miejsce klasa VII – 44,6 prawidłowych odpowiedzi w ciągu 2 minut.
Wszystkie zadania były punktowane, a średnia punktów została uwzględniona do prowadzonego w szkole „Turnieju Klas” prowadzonego przez Samorząd Uczniowski Szkoły.
Klasy II i III SP:
W dniu 29 IX 2017r. łącznie 58 uczniów z klas II i III, przystąpiło do udziału w szkolnych zmaganiach z okazji Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia. Na początku uczniowie przypomnieli sobie zasady mnożenia liczb przez liczby 0 i 1. Następnie przystąpili do konkursu ze znajomości tabliczki mnożenia w tym zakresie. Aż 49 uczniów na otrzymanych kartach pracy bezbłędnie wpisało poprawne wyniki i tym samym znalazło się w grupie zwycięzców. W nagrodę, na drzwiach klas zostały zawieszony listy z imionami i nazwiskami zwycięzców. Wszystkie prace z obliczeniami, zostały powieszone w klasach w dostępnych miejscach, pełnią funkcję dekoracyjną, stanowią również źródło informacji.
W drugiej części konkursu wszyscy uczniowie rozwiązywali przykłady tabliczki mnożenia w zakresie 50. Zwycięzcy tej części w liczbie 16 uczniów udali się do sali komputerowej, gdzie w parach, w ciągu 5 min. starali się rozwiązać jak najwięcej przykładów. Najlepszą drużyną okazali się Bartosz K. i Dariusz B. z klasy IIIb którzy zdobyli aż 47pkt. Drugie miejsce zajęli Oliwia A. i Michał P. z klasy IIIc i uzyskali 37pkt. Trzecie miejsce przypadło w udziale ucz. Julii S.i Fabianowi S., uczniom klasy IIIa, którzy uzyskali 36pkt.
Wszystkich uczestnikom dziękujemy za udział w obchodach matematycznego święta i zapraszamy do udziału w kolejnej edycji konkursu, w przyszłym roku.
Helena Madej
Elżbieta Dębska
Certyfikat Szkoły Dbającej o Bezpieczeństwo
Dn. 3 października 2017r. dyrektor Grażyna Waczyńska oraz szkolne koordynatorki Monika Wierzbicka i Agnieszka Buksa odebrały z rąk Pana Romana Kowalczyka - Dolnośląskiego Kuratora Oświaty certyfikat Szkoły Dbającej o Bezpieczeństwo.
Za działania w roku szkolnym 2016/2017 na rzecz szeroko pojętego bezpieczeństwa w szkole certyfikat otrzymało 13 szkół naszego województwa. Uroczystość odbyła się w Dolnośląskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli.
Byliśmy na Festiwalu Nauki
W dniach 25 i 27 września 2017 r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w XX Dolnośląskim Festiwalu Nauki, podczas którego mogli poznać wrocławskie uczelnie. Uczestniczyli w pokazach i wykładach na Politechnice Wrocławskiej, Uniwersytecie Wrocławskim, Uniwersytecie Medycznym oraz Uniwersytecie Przyrodniczym. Poznali zasady prowadzenia doświadczeń, obejrzeli nowoczesną aparaturę badawczą, zapoznali się z odkryciami naukowymi ostatnich lat. Zdecydowanie największą atrakcją był udział w „Cyrku fizycznym”. Wydarzenie to towarzyszy Festiwalowi od początku, a w tym roku prowadząca prof. dr hab. Ewa Dębowska wybrała najciekawsze pokazy z ostatnich dwudziestu lat. Uczniowie mogli zobaczyć doświadczenia z użyciem ciekłego azotu, ogniki tańczące w rytm muzyki, pokaz laserowy – światło i dźwięk oraz wiele innych