KONKURS - Światowy Dzień Kreatywności i Innowacji
DYREKCJA SZKOŁY I RADA RODZICÓW
OGŁASZA KONKURS SZKOLNY
Z OKAZJI ŚWIATOWEGO DNIA KREATYWNOŚCI I INNOWACJI – 21.04.2021 r.
Zadanie 1
Szyfr Ottendorfa (szyfr książkowy) – to szyfr, w którym każda z liter zastępowana jest liczbami, oznaczającymi jej pozycję w ustalonym tekście, będącym kluczem do szyfru. Sekretne wiadomości zakodowane przy użyciu szyfru Ottendorfa rozwiązywał Sherlock Holmes, bohater utworów Artura Conan Doyle'a, w powieści ,,Dolina Trwogi”.
Instrukcja posługiwania się szyfrem:
W Internecie wyszukujemy stronę: wolnelektury.pl. Odszukujemy tytuł książki – włączamy – CZYTAJ ONLINE i następnie szukamy literek, które utworzą wyraz.
Każda litera do odkodowania jest ukryta pod trzema liczbami np. 2-7-3
Cyfra 2- oznacza numer rozdziału w książce
Cyfra 7- oznacza linijkę tekstu, wers
Cyfra 3- oznacza literkę z danej linijki
ZACZYNAMY – UDANEJ ZABAWY!
„Tajemniczy ogród” – pierwsze słowo
2-1-39
3-8-3
5-7-31
8-1-17
1-6-4
„Przygody Tomka Sawyera” – drugie słowo
1-9-3
2-9-11
4-3-21
6-1-1
7-3-12
10-11-63
10-11-64
,,W pustyni i w puszczy” – trzecie słowo
1-1-1
1-15-3
2-5-43
3-2-23
6-10-27
8-3-4
9-6-6
12-24-7
16-6-14
„Ouo vadis” – czwarte słowo
2-1-20
„Mały książę” – piąte słowo
1-4-20
2-3-28
3-5-4
4-4-5
5-15-3
6-4-1
6-1-1
8-14-12
13-1-2
„Syzyfowe prace” – szóste słowo
2-18-17
3-2-7
6-3-1
7-3-13
„Latarnik” – siódme słowo
2-2-3
2-2-4
3-5-22
3-10-3
3-14-20
3-16-6
„Chłopi” część 1- ósme słowo
1-6-17
2-2-1
3-9-10
5-7-7
„Lalka” tom pierwszy – dziewiąte słowo
1-3-9
2-2-6
3-3-5
4-15-2
„Lalka” tom drugi-10 słowo
1-4-11
2-5-8
2-13-5
„Ogniem i mieczem” tom1 – słowo 11.
1-1-1
1-4-4
2-6-3
3-1-1
3-13-7
4-12-7
5-2-22
7-2-9
7-7-5.
Hasło prześlij przez wiadomość w dzienniku do wychowawcy do 22.04.2021 do godziny 13.00!
CZĘŚĆ 2 ( należy wykonać do 06.05.2021)
UCZNIOWIE KLAS 1-3 – WYBIERACIE JEDNO Z PODANYCH ZADAŃ:
ZADANIE 1 – Wykonujecie makietę swojej wymarzonej klasy w szkole, w której chciałbym/chciałabym się uczyć (wielkość minimum pudełka od butów) . Można do makiety dołączyć legendę – opis poszczególnych urządzeń w klasie i oczywiście kartkę z imieniem i nazwiskiem wykonawcy oraz tytułem pracy.
PRZYKŁAD:
ZADANIE 2 –Wykonujecie dowolną technikąmaskę ulubionego bohatera z książki (osoba lub zwierzę). Do maski dołączacie kartkę ze swoim imieniem, nazwiskiem i klasą oraz nazwę bohatera, tytuł i autora książki.
PRZYKŁAD:
Za wykonanie zadania uczniowie otrzymają nagrody.
UCZNIOWIE KLAS 4-8 – WYBIERACIE JEDNO Z PODANYCH ZADAŃ:
ZADANIE 1 – Wykonujecie makietę swojej wymarzonej klasy w szkole, w której chciałbyś/chciałabyś się uczyć (wielkość minimum pudełka od butów) . Można do makiety dołączyć legendę – opis poszczególnych urządzeń w klasie i oczywiście kartkę z imieniem i nazwiskiem wykonawcy oraz tytułem pracy.
PRZYKŁAD:
ZADANIE 2 – Wykonujecie dowolną techniką lalkę teatralną - kukiełkę lub marionetkę ulubionego bohatera z książki Do kukiełki dołączacie kartkę ze swoim imieniem, nazwiskiem i klasą oraz nazwę bohatera, tytuł i autora książki.
Kukiełka - na sznurkach
Marionetka - na kiju
PRZYKŁAD:
Za wykonanie jednego z zadań uczeń otrzyma do +30 punktów z zachowania. Najładniejsze prace będą nagrodzone upominkiem.