Dzień Wiosny klasy 4-8

 „Mło­de jesz­cze ga­łę­zie tężą się po­krót­ce                      
W zie­lo­nej, pniom dla zna­ku przy­da­nej ob­wód­ce.
Kwia­ty, kształt swój pół­sen­nie zga­du­jąc za­wcza­su,
Ni­kłym pą­kiem wkra­cza­ją w nie­zna­ną głąb lasu.
W dali — po­strach na wró­ble prze­sad­nie rę­ka­ty
Z ze­szło­rocz­nym roz­pę­dem chy­li się we świa­ty,
Jak­by chciał paść w ra­mio­na po­bli­skiej cier­piał­ki,
Co na­prze­ciw cień w skró­cie rzu­ca w pia­sek miał­ki”

 „Wiosna”  B. Leśmian

 

               Długo oczekiwana, wymarzona w końcu nadeszła – wiosna ! Uczniowie przywitali ją z radością. Mimo nauki zdalnej uczczono pierwszy dzień wiosny kreatywnymi zadaniami. Uczniowie klas 4-8 mogli wykazać się pomysłowością, realizując zadania przygotowane przez SU. A było z czego wybierać – oto lista zadań :

 1. Kanapki na wesoło- zadanie polegało na wykonaniu pożywnej, smacznej i zdrowej przekąski -             kanapki, która wprawi każdego w doskonały nastrój.

 2. Recyklingowa marzanna- aby nie zatruwać środowiska i ostateczne pożegnać się z  zimą, dzieci  mogły wykonać Eko – Marzannę z wszelkich materiałów, przedmiotów,  które są już niepotrzebne i stanowią ,,śmieci” (np. gazety, butelki, puszki).

 3. Wiosenna ikebana- zadanie polegało na wykonaniu niepowtarzalnego bukietu wiosennych kwiatów  z wszelkich materiałów.

 4. Wiosenny land-art- land art to sztuka ziemi, której obszarem działania jest otaczająca nas natura. Zadanie polegało na stworzeniu kompozycji wg własnego uznania, używając elementów przyrody - liście, patyczki, kamienie i co tylko znajdziesz na podwórku lub podczas spaceru np. po lesie.

 5. Wiosenne puzzle- Budząca się do życia wiosna jest piękna! Zadanie polegało na wykonaniu pracy plastycznej właśnie na taki temat. Dodatkowo praca miała być podzielona na 20 elementów kształtem przypominającym puzzle.

 6. Zwiastuny wiosny-. zadanie polegało na wykonaniu krzyżówki z hasłem Witamy wiosnę!

 7. Wiosenna twórczość- zadanie polegało na napisaniu wiersza związanego z wiosną. Dodatkowo piękną recytację należało uwiecznić na filmiku. Inna opcja- recytacja dowolnego tekstu literackiego o wiośnie.

 8.  Wiosenny słowniczek- zadanie polegało na wykonaniu ilustrowanego słowniczka, złożonego z  15 wyrazów kojarzących się z wiosną.

 9. Sport to zdrowie- zadanie polegało na nagraniu filmiku (do 3 minut) prezentującego ulubioną formę aktywności fizycznej

10. Wiosna, ach to ty!- zadanie polega na napisaniu opowiadania pt. ,,Spotkanie z panią Wiosną”

11. Wiosenne zagadki - zadanie polegało na ułożeniu 5 rymowanych zagadek związanych z tradycją witania wiosny.

      Dodatkowo każdy uczeń, który wykonał zadanie otrzymywał punkty z zachowania. Mamy nadzieję, że uczniowie przygotowując wspaniałe prace chociaż na chwilę zapomnieli o niedogodnościach związanych z sytuacją epidemiczną a efekty ich wytężonej pracy w końcu przywołają wiosenną aurę.

Zdjęcia wykonanych zadań zamieszczone są na stronie szkoły w zakładce: Galeria